Precedir, observar, explicar e indagar : estrategias efectivas en el aprendizaje de las ciencias Autores Gisela Hernández Millán Norma Mónica López Villa Resumo Predir, observar, explicar i indagar: estratègies efectives en l'aprenentatge de les ciències. Generalment, els treballs pràctics no formen part de les estratègies didàctiques dels professors mexicans de ciències en el nivell de secundària a causa, entre altres factors, de la infraestructura escolar amb la qual compten. Per fomentar la incorporació d'aquest tipus d'activitats, es van desenvolupar quatre experiments amb materials de fàcil adquisició, utilitzant les metodologies POE i per indagació. A més de l'aprenentatge de conceptes, es va propiciar el desenvolupament d'habilitats fonamentals en ciències. Downloads Text complet (Català) Publicado 2012-03-08 Edição n. 09 (2011) Seção Formació del professorat Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.