La filosofia i la història de la química en relació amb l’educació química Autores Aureli Caamaño Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química José Antonio Chamizo Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México Pere Grapí Vilumara Institut d’Història de la Ciència. UAB Biografia do Autor Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la UniversitatPompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ. José Antonio Chamizo, Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México Doctor en química organometàl·lica per la Universityof Sussex. Des de 1977 és professor de la Facultat de Química i de l’Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha publicat més de 200 articles, capítols en llibres i llibres arbitrats, sobre química, educació, història, filosofia i divulgació de les ciències pels quals ha rebut diversos premis d’institucions nacionals i internacionals. Pere Grapí Vilumara, Institut d’Història de la Ciència. UAB Llicenciat en ciències químiques (UB) i doctor en filosofia i lletres –Programa Història de la Ciència–(UAB). Ha estat catedràtic de física i química d’ensenyament secundari. Les seves principalsàrees de recerca en història de les ciències són la química de finals del segle xviii i principis del seglexix, i les relacions entre la història de la ciència i l’ensenyament. Downloads PDF (Català) Edição n. 29 (2021) Seção Monografia: Filosofia de la química Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.