The philosophy and history of chemistry in relation to chemistry education Authors Aureli Caamaño Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química José Antonio Chamizo Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México Pere Grapí Vilumara Institut d’Història de la Ciència. UAB Author Biographies Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la UniversitatPompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ. José Antonio Chamizo, Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México Doctor en química organometàl·lica per la Universityof Sussex. Des de 1977 és professor de la Facultat de Química i de l’Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha publicat més de 200 articles, capítols en llibres i llibres arbitrats, sobre química, educació, història, filosofia i divulgació de les ciències pels quals ha rebut diversos premis d’institucions nacionals i internacionals. Pere Grapí Vilumara, Institut d’Història de la Ciència. UAB Llicenciat en ciències químiques (UB) i doctor en filosofia i lletres –Programa Història de la Ciència–(UAB). Ha estat catedràtic de física i química d’ensenyament secundari. Les seves principalsàrees de recerca en història de les ciències són la química de finals del segle xviii i principis del seglexix, i les relacions entre la història de la ciència i l’ensenyament. Downloads PDF (Català) Issue No. 29 (2021) Section Monografia: Filosofia de la química License The intellectual property of articles belongs to the respective authors.On submitting articles for publication to the journal Educació Química, authors accept the following terms:Authors assign to Societat Catalana de Química (a subsidiary of Institut d’Estudis Catalans) the rights of reproduction, communication to the public and distribution of the articles submitted for publication to Educació Química.Authors answer to Societat Catalana de Química for the authorship and originality of submitted articles.Authors are responsible for obtaining permission for the reproduction of all graphic material included in articles.Societat Catalana de Química declines all liability for the possible infringement of intellectual property rights by authors.The contents published in the journal, unless otherwise stated in the text or in the graphic material, are subject to a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd) 3.0 Spain licence, the complete text of which may be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Consequently, the general public is authorised to reproduce, distribute and communicate the work, provided that its authorship and the body publishing it are acknowledged, and that no commercial use and no derivative works are made of it.Educació Química is not responsible for the ideas and opinions expressed by the authors of the published articles.