La filosofia i la història de la química en relació amb l’educació química

Autores/as

  • Aureli Caamaño Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química
  • José Antonio Chamizo Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México
  • Pere Grapí Vilumara Institut d’Història de la Ciència. UAB

Biografía del autor/a

Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química

És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la Universitat
Pompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ. 

José Antonio Chamizo, Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México

Doctor en química organometàl·lica per la University
of Sussex. Des de 1977 és professor de la Facultat de Química i de l’Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha publicat més de 200 articles, capítols en llibres i llibres arbitrats, sobre química, educació, història, filosofia i divulgació de les ciències pels quals ha rebut diversos premis d’institucions nacionals i internacionals.

Pere Grapí Vilumara, Institut d’Història de la Ciència. UAB

Llicenciat en ciències químiques (UB) i doctor en filosofia i lletres –Programa Història de la Ciència–
(UAB). Ha estat catedràtic de física i química d’ensenyament secundari. Les seves principals
àrees de recerca en història de les ciències són la química de finals del segle xviii i principis del segle
xix, i les relacions entre la història de la ciència i l’ensenyament.

Descargas

Número

Sección

Monografia: Filosofia de la química