Generación e identificación de gases inorgánicos a microescala Autores/as Graciela Edith Muller-Carrera Adolfo Rivero-Muller Resumen En este artículo se presenta una alternativa fácil y económica a microescala para la generación y la identificación de los cinco gases inorgánicos (cloro, amoníaco, dióxido de azufre, dióxido de carbono y dióxido de nitrógeno) y una reflexión respecto a su utilización en las clases. Su objetivo es reducir al mínimo los peligros y las dificultades en la obtención de gases y en su identificación. Los experimentos se realizan utilizando cajas de Petri de plástico, previamente perforadas en el centro de la tapa, donde se inserta una pipeta de plástico con la que se añade el reactivo en disolución. La propuesta de trabajo se ha utilizado con dos grupos de estudiantes de secundaria y de universidad y, en ambos casos, se ha valorado positivamente su implementación. Descargas Text complet (Català) Publicado 2011-01-24 Número Núm. 7 (2010) Sección Treball pràctic al laboratori Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.