Generación e identificación de gases inorgánicos a microescala Autors/ores Graciela Edith Muller-Carrera Adolfo Rivero-Muller Resum En aquest article es presenta una alternativa fàcil i econòmica a microescala per a la generació i la identificació dels cinc gasos inorgànics (clor, amoníac, diòxid de sofre, diòxid de carboni i diòxid de nitrogen) i una reflexió respecte a la seva utilització a les classes. El seu objectiu és reduir al mínim els perills i les dificultats en l'obtenció de gasos i en la seva identificació. Els experiments es realitzen utilitzant càpsules Petri de plàstic, prèviament perforades al centre de la tapa, on s'insereix una pipeta de plàstic amb la qual s'afegeix el reactiu en dissolució. La proposta de treball s'ha utilitzat amb dos grups d'alumnes de secundària i d'universitat i, en ambdós casos, se n'ha valorat positivament la implementació. Descàrregues Text complet Publicat 2011-01-24 Número Núm. 7 (2010) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.