Química, ciudadanía y sociedad. Un desafío prometedor para la enseñanza de las ciencias en Chile Autores/as Mario Quintanilla Universidad Católica de Chile Cristian Merino Universidad Católica de Valparaíso Ainoa Marzabal Universidad Católica de Chile Palabras clave: Ciencias para la Ciudadanía, química, cuestiones sociocientíficas, currículo. Resumen En este artículo caracterizamos las implicaciones didácticas del ‘cambio curricular’ para la química escolar en Chile. Nos referimos a la asignatura de Ciencias para la Ciudadanía, con la finalidad de justificar nuestra perspectiva de una «Química ciudadana». Intentamos respondernos: i) ¿qué química esperamos que aprendan los estudiantes con esta nueva asignatura?; ii) ¿qué estrategias de aula serían más apropiadas para esta nueva mirada de las ciencias?, y iii) ¿qué desafíos se plantean para la formación del profesorado de química? Finalmente, planteamos algunas propuestas que pueden promover aprendizajes de calidad en la enseñanza de la química en Chile. Descargas PDF (Espanyol) (Català) PDF (Spanish) (English) PDF PDF (Espanhol) (Português) Número Núm. 30 (2022) Sección Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.