Química, ciutadania i societat. Un repte prometedor per a l’ensenyament de les ciències a Xile Autors/ores Mario Quintanilla Universidad Católica de Chile Cristian Merino Universidad Católica de Valparaíso Ainoa Marzabal Universidad Católica de Chile Paraules clau: Ciències per a la Ciutadania, química, qüestions sociocientífiques, currículum. Resum En aquest article caracteritzem les implicacions didàctiques del ‘canvi curricular’ de la química escolar a Xile. Ens referim a l’assignatura de Ciències per a la Ciutadania, amb la finalitat de justificar la nostra perspectiva d’una «Química ciutadana». Intentem respondre’ns: i) quina química esperem que aprenguin els estudiants amb aquesta nova assignatura?; ii) quines estratègies d’aula serien més apropiades per a aquesta nova mirada de les ciències?, i iii) quins reptes es plantegen per a la formació del professorat de química? Finalment, plantegem algunes propostes que poden promoure aprenentatges de qualitat en l’ensenyament de la química a Xile. Descàrregues PDF (Espanyol) PDF (Spanish) (English) PDF (Español) PDF (Espanhol) (Português) Número Núm. 30 (2022) Secció Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.