Perspectivas não fisicalistas na didática da química Autores/as Marcos Antonio Pinto Ribeiro Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, Brasil Palabras clave: Filosofia da química, didática da química, fisicalismo redutivo. Resumen Busca-se, a partir da história e filosofia da química, explicitar padrões de longa duração de modos de pensar e ensinar química. A filosofia da química só começa a se constituir, mais sistematicamente, a partir dos anos 1990, espaço até aí ocupado, tacitamente, pelo fisicalismo redutivo. A reflexão sobre a especificidade da química revela perspectivas ainda ausentes no currículo da química. Apresentamos aqui algumas análises como: estilos cognitivos, epistemológicos e didáticos; padrões históricos da didática da química e abordagens não fisicalistas do ensino da química. Biografía del autor/a Marcos Antonio Pinto Ribeiro, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, Brasil Professor titular da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Possui graduação em Química Bacharelado, mestrado em História, Filosofia e Ensino de Ciências pela UFba e Doutorado pela Universidade de Lisboa. Coordena o grupo de pesquisa Investigações em filosofia, química e currículo. Pesquisa sobre filosofia da química, ensino, currículo e formação superior em ciências e química. Descargas PDF (Català) Número Núm. 29 (2021) Sección Monografia: Filosofia de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.