Magia en la clase de química: una actividad para fomentar el interés de los alumnos Autors/ores Ignacio Sánchez Díaz Universidad de Kassel Ines Goldhausen Universidad de Kassel David-Samuel Di Fuccia Universidad de Kassel Lisa Weise Universidad de Tecnología de Dortmund Bernd Ralle Universidad de Tecnología de Dortmund Paraules clau: Química, educació química, activitat basada en contextos. Resum La màgia sempre ha exercit una fascinació sobre l’ésser humà i un exemple d’això ha estat i és el personatge de Harry Potter, que pertany a la vida diària de molts alumnes que es troben actualment a l’educació secundària. Aquest article mostra una activitat mitjançant la qual es pot utilitzar l’interès en Harry Potter per fomentar l’interès de l’alumnat per temes químics, per mitjà d’una presentació en la qual es duen a terme diversos experiments que simulen alguns dels encanteris de les novel·les. També s’informa dels resultats d’aquesta activitat en algunes escoles d’Alemanya.paraules clau: Química, educació química, activitat basada en contextos. Descàrregues PDF Número Núm. 24 (2018) Secció Intercanvi Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.