La indagació i la seva avaluació: lliçons apreses des de la investigació i la pràctica Autors/ores Odilla E. Finlayson Dublin City University. School of Chemical Sciences. CASTeL (Ireland) Paraules clau: Avaluació, educació científica basada en la indagació, habilitats d’ocupabilitat. Resum L’educació científica basada en la indagació ha estat el centre d’atenció de molts programes nacionals i internacionals a Europa en els últims anys com a forma de desenvolupar els coneixements i les habilitats dels estudiants, ampliar-ne els coneixements científics i desenvolupar habilitats d’ocupabilitat. Aquest article explora la interrelació entre objectius d’aprenentatge, estratègies d’ensenyament i pràctiques d’avaluació en el context d’un marc d’indagació. Tot i que els objectius d’aprenentatge i les estratègies d’ensenyament sovint es consideren un tàndem, les estratègies per a l’avaluació continuada de l’aprenentatge de l’estudiant només es consideren al final del procés.paraules clau: Avaluació, educació científica basada en la indagació, habilitats d’ocupabilitat. Descàrregues PDF Número Núm. 23 (2017) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.