Aprendre ciència a través d’un enfocament històric Autors/ores Rachel Mamlok-Naaman Weizmann Institute of Science (Israel) Paraules clau: Naturalesa de la ciència, enfocament històric, aspectes de la ciència, tecnologia i societat. Resum Diversos estudis han demostrat que un elevat percentatge d’estudiants, sigui a secundària o fins i tot a la universitat, té visions positivistes sobre la naturalesa i la manera en què es duen a terme les investigacions científiques. El mòdul «Ciència: una entitat en desenvolupament» pretén desenvolupar una comprensió de la naturalesa de la ciència utilitzant exemples històrics, relacionats amb l’evolució de l’estructura de la matèria, i tractant aspectes de la ciència, la tecnologia i la societat.paraules clau: Naturalesa de la ciència, enfocament històric, aspectes de la ciència, tecnologia i societat. Descàrregues PDF Número Núm. 23 (2017) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.