Esquemes de coneixement que guien el raonament sobre com i per què es produeixen les reaccions químiques

Autors/ores

  • Vicente Talanquer Department of Chemistry and Biochemistry, University of Arizona

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.2003.02.247

Paraules clau:

espontaneïtat, esquemes de coneixement, raonament dels estudiants, reacció química

Resum

Els resultats de les investigacions en educació química en els darrers 50 anys proporcionen informació valuosa sobre el raonament dels estudiants sobre com i per què tenen lloc les reaccions químiques. L’anàlisi d’aquests resultats permet inferir esquemes de coneixement que semblen guiar el raonament de la majoria dels estudiants en aquesta àrea en diferents etapes de la seva formació. Aquest article descriu aquests esquemes dominants i les barreres conceptuals que generen en el procés d’aprenentatge. Aquesta caracterització fa evident la complexitat dels coneixements que volem que els estudiants desenvolupin i ressalta la urgència de fer canvis en currículums, mètodes d’ensenyament i estratègies d’avaluació tradicionalment utilitzats en l’ensenyament de la química.

Biografia de l'autor/a

Vicente Talanquer, Department of Chemistry and Biochemistry, University of Arizona

Profesor en la Universidad de Arizona. Autor o coautor de más de diez libros de primaria y secundaria y de más de cien artículos arbitrados de investigación en educación química y pensamiento docente. Su trabajo se centra en el estudio de las formas de razonamiento de los estudiantes y de los profesores de química.

Descàrregues

Publicat

2024-03-06

Número

Secció

Aprenentatge de conceptes i models