Química, ciutadania i societat. Un repte prometedor per a l’ensenyament de les ciències a Xile

Autors/ores

  • Mario Quintanilla Universidad Católica de Chile
  • Cristian Merino Universidad Católica de Valparaíso
  • Ainoa Marzabal Universidad Católica de Chile

Paraules clau:

Ciències per a la Ciutadania, química, qüestions sociocientífiques, currículum.

Resum

En aquest article caracteritzem les implicacions didàctiques del ‘canvi curricular’ de la química escolar a Xile. Ens referim a l’assignatura de Ciències per a la Ciutadania, amb la finalitat de justificar la nostra perspectiva d’una «Química ciutadana». Intentem respondre’ns: i) quina química esperem que aprenguin els estudiants amb aquesta nova assignatura?; ii) quines estratègies d’aula serien més apropiades per a aquesta nova mirada de les ciències?, i iii) quins reptes es plantegen per a la formació del professorat de química? Finalment, plantegem algunes propostes que poden promoure aprenentatges de qualitat en l’ensenyament de la química a Xile.

Número

Secció

Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ