Las Primeras alumnas en los estudios de bachillerato en Canarias = The first students in secondary schooling in Canarias Autores/as Teresa González Pérez Resumen En el siglo xix las mujeres que deseaban estudiar bachillerato tuvieron muchas dificultades para acceder a los institutos. El bachillerato se contemplaba como parte de la formación que debía recibir la minoría dirigente, pero en ella no se incluía a las mujeres porque se concebía como un espacio masculino. Un nivel educativo que en un principio no consideraba la presencia femenina, aunque no existía una prohibición expresa que impidiera su acceso, se sobreentendía que no era propio para las mujeres. De ahí la escasez de alumnado femenino y el bajo número de alumnas que obtuvieron el título de bachiller. Canarias, provincia española situada al noroeste de la costa africana, sufrió las consecuencias de la lejanía de la metrópoli, hecho reflejado especialmente en las dificultades económicas y limitaciones formativas al carecer de centros educativos. Pero estas circunstancias no fueron motivo para que algunas mujeres tuvieran interés en acceder a los estudios de bachillerato y sortearan obstáculos para alcanzarlo. Descargas Text complet (Català) PDF (English) PDF Publicado 2011-07-13 Número Núm. 17 (2011): gener-juny Sección Ensayos y estudios Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.