L'Educació a Mallorca a l'època de la Guerra Civil: els canvis a la cultura escolar = Education in Mallorca during the Spanish Civil War: Changes in the Conception of School Education Autori Bernat Sureda i Garcia Abstract A Mallorca, el cop d'estat contra la II República, que inicià la Guerra Civil, va triomfar des del primer moment. Durant la guerra entre 1936 i 1939 no es van viure en l'illa importants esdeveniments bèl·lics, cosa que va proporcionar a les autoritats colpistes la tranquil·litat suficient per anar introduint les reformes necessàries per a portar a terme el canvi de règim que es proposaven i que anaren aplicant als territoris ocupats a mesura que avançà la guerra. En aquest article s'analitzen aquests canvis, posant especial atenció en la voluntat de modificar la cultura escolar per a eliminar els valors cívics republicans i posar-la al servei dels valors totalitaris, bel·licistes i del catolicisme més reaccionari. Les mesures educatives ordenades per les noves autoritats pretenien un canvi complet en la vida escolar: en el contingut de l'ensenyament; en els mètodes i en l'organització; en el món simbòlic de l'escola i en les relacions de l'escola amb el seu entorn. ##submission.downloads## Text complet (Català) PDF (English) PDF (Español) Pubblicato 2009-01-08 Fascicolo N. 12 (2008): juliol-desembre Sezione La Guerra Civil i el trencament de la política educativa republicana Licenza La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.