La Conservació i l'estudi del patrimoni historicoeducatiu a Espanya en l'actualitat = The conservation and study of historical and educational heritage in Spain today Autores/as Xavier Motilla Salas Resumen El patrimonio histórico-educativo representa en la actualidad una tendencia emergente en la historiografía educativa. Hay que buscar sus orígenes en el debate historiográfico que se produjo en el último cuarto del siglo pasado en la historia de la educación. Las influencias del postmodernismo y otras teorías, como el posestructuralismo y el deconstruccionismo, implicaron una fragmentación del objeto de la historia, que condujo a la aparición de diversas temáticas particulares que abarcaron aspectos hasta entonces olvidados y que incidió en los planteamientos metodológicos de los trabajos de investigación. Es desde esta tendencia histórico-educativa emergente, a la que se ha denominado como «nueva historia de la cultura escolar», que se empezó a tener un interés por la recuperación, conservación y estudio del patrimonio histórico-educativo. Con motivo de la reciente publicación de la obra, coordinada por el profesor Julio Ruiz Berrio, El patrimonio histórico-educativo. Su conservación y estudio (2010), se repasa brevemente las principales aportaciones que al respecto se han producido en nuestro país, al tiempo que se da cuenta de dicha publicación. Descargas Text complet (Català) PDF (English) PDF Publicado 2011-07-13 Número Núm. 17 (2011): gener-juny Sección Reseñas críticas y bibliografia Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.