Les reformes dels darrers 20 anys de l'Ensenyament Secundari Autores/as Rosa M. Villalbí Resumen Las reformas de los últimos 20 años de la enseñanza secundaria, R. M. Villalbí. He aquí algunas reflexiones sobre las reformas de la enseñanza,en especial sobre la reforma en curso, hechas desde la experiencia de una profesora de Instituto. Las novedades de tipo conceptual y metodológico introducidas por la actual reforma, uno de sus aspectos claramente positivos,no son bien comprendidas por la mayoría del profesorado, que se ve impelido a una empresa que le plantea muchos problemas y pocas ventajas, especialmente en lo que concierne al profesorado de BUP. Una mayoría de este sector docente considera rebajada su categoria social y estilo de trabajo, que pasa a tener un nivel intelectual inferior y también una consideración social menor. Los centros que experimentaron la reforma de los 70 favorecieron una dinámica general tendente a eliminar el autoritarismo y a favorecer el respeto a la personalidad del alumno y su participación en la vida de los centros. Actualmente esta preocupación ha desaparecido de los institutos y, además, hay una tendencia de la administración al excesivo control de la vida de los centros, por ejemplo interviniendo de forma poco democrática en el nombramiento de los directores. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2005-10-21 Cómo citar Villalbí, R. M. (2005). Les reformes dels darrers 20 anys de l’Ensenyament Secundari. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (3), 84–86. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/18638.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 3: 1997-1998 Sección La educación secundaria desde 1945 Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.