Sistema educativo e sociedade no Portugal moderno Autores/as Rogério Fernandes Resumen Sistema educativo y sociedad en el Portugal moderno. La trayectoria de la educación en el moderno Portugal -a lo largo del período liberal hasta finales del siglo pasado y más tarde durante la dictadura salazarista- pone en evidencia una constante incapacidad de la política educativa monárquica o republicana para construir la escuela popular. Es una historia de encuentros y desencuentros, de diálogos y de silencios,de aceptaciones y de rechazos. El sistema educativo portugués, gestionado para satisfacer los intereses de los "notables", no consigue democratizarse y abrirse a todos los nacionales. Hay que ver este proceso en el marco de la situación social de las clases trabajadoras de la ciudad y del campo. El autor subraya la acción escolar popular de los intelectuales del primer socialismo portugués. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2005-10-21 Cómo citar Fernandes, R. (2005). Sistema educativo e sociedade no Portugal moderno. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (3), 18–28. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/18636.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 3: 1997-1998 Sección Conferencia inaugural Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.