Los Manuales escolares españoles de Historia Autores/as Rafael Valls Resumen Els Manuals Escolars Espanyols d'Història. No s'han portat a terme a l'Estat espanyol estudis rigorosos i sistemàtics d'aquests manuals escolars. L'autor estableix quatre èpoques històriques per a explicar els principals canvis experimentats pels manuals escolars espanyols d'història, tant a l'ensenyament primari com al secundari: la.- La creació del codi disciplinar (1836-1890). 2a.- La reformulació positivista i europeista del codi disciplinar (1880-1939). 3a.- La regressió a les formulacions católico- patriòtiques del codi disciplinar (1939-1970). 4a.- La recerca d'un nou codi disciplinar i les desavinences en la seva concreció (1975-1990). En cadascuna d'aquestes fases l'autor comenta tot un seguit d'aspectes que ajuden a definir l'etapa, com per exemple: tipus d'influències i corrents ideològics; models d'ensenyament, enfocaments didàctics, finalitats educatives, rigor crític, fonts documentals, quantitat i qualitat dels continguts conceptuals, grau d'interdisciplinarietat de la matèria; intervencionisme de l'Estat, plans d'estudi; tecnologies tipogràfiques, illustracions i gràfics, autors, editorials. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2005-10-21 Cómo citar Valls, R. (2005). Los Manuales escolares españoles de Historia. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (3), 120–130. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/18632.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 3: 1997-1998 Sección Manuales, literatura infantil Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.