El proyecto frustrado de una cátedra de Predicación en la Universidad de Barcelona (1695) Autores/as Rafael Ramis Barceló Universitat de les Illes Balears– IEHM Pedro Ramis Serra Universitat de les Illes Balears – IEHM DOI: 10.2436/20.3009.01.336 Palabras clave: cátedra, predicación, Universidad, Barcelona, siglo XVII Resumen Este artículo quiere profundizar en un aspecto desconocido de la historia de la Universidad de Barcelona: el proyecto frustrado de erigir una cátedra de Predicación el año 1695. La idea era unir la cátedra de Hebreo y la de Predicación en la persona de un sacerdote catalán y graduado en la Facultad de Sagrada Teología, ejercitado en predicación. Nuestra intención es contextualizar el proyecto y publicar un interesante documento de treinta y ocho puntos sobre los problemas de la erección de esta cátedra. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2025-07-28 Cómo citar Ramis Barceló, R., & Ramis Serra, P. (2025). El proyecto frustrado de una cátedra de Predicación en la Universidad de Barcelona (1695). Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (46), 137–154. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/154171 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 46 (2025): juliol-desembre: Entre l'ideal i el real: projectes universitaris en clau històrica Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.