Igualtat i democràcia en els moviments juvenils nord-americans de la dècada de 1960: els casos del Black Power i la reivindicació estudiantil mexicana dels Jocs Olímpics de 1968 Autores/as Eric Ortega González Universitat de Barcelona Laura Fontán de Bedout Universitat de Barcelona Jordi Brasó Rius Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3009.01.311 Palabras clave: Black Power, Democracia, Igualdad, Juegos Olímpicos 1968, Movimentos Juveniles Resumen Este artículo analiza de qué manera dos movimientos juveniles como lo Black Power y los Juegos Olímpicos de México de 1968 convergieron en la lucha por la igualdad y la democracia en Norteamérica. Se destaca el impacto de atletas afroamericanos emblemáticos, como Tommie Smith y John Carlos, al utilizar los Juegos Olímpicos como plataforma de protesta contra la discriminación racial. Estos eventos históricos dejaron una huella duradera en la conciencia pública y contribuyeron a cambios significativos en la legislación de igualdad racial. El artículo subraya la importancia de comprender estos episodios para inspirar la justicia y la igualdad en la sociedad actual. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2024-06-26 Número Núm. 43 (2024): gener-juny: D’un jovent per a la guerra a un jovent per a la pau. Moviments Juvenils i Educació (1914-2022). Passat, present i futur Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.