El meu Jordi Monés i Pujol-Busquets (1928-2020) Autores/as Conrad Vilanou i Torrano Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3009.01.300 Palabras clave: Jordi Monés Pujol-Busquets, historia de la educación, pensamiento escolar, pedagogía, Catalunya Resumen Este texto corresponde al elogio que el autor hizo de Jordi Monés i Pujol-Busquets (1928-2020), que dinamizó y renovó los estudios de historia de la educación en Cataluña a partir de los años sesenta del siglo xx. De formación autodidacta y con una sólida preparación en el camp de la ingeniería se interesó por las cuestiones humanas y sociales, especialmente por la historia de la educación que, a través de sus estudios y trabajos, se convirtió en historia social de la educación. Además, al acuñar la expresión «pensamiento escolar», se puede considerar que su aportación epistemológica y metodológica cabalga entre la historia conceptual y la historia social, por lo que abrió un nuevo horizonte para la investigación histórico-educativa. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2024-05-27 Número Núm. 42 (2023): juliol-desembre: Assajos i estudis II Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.