History of education in Greece: towards a new material culture of education? Autores/as Georgios Tzartzas University of Western Macedonia (Greece) Palabras clave: Grecia, historia de la educación, cultura material. Resumen En Grecia, la orientación hacia los modelos de Europa Occidental no solamente del sistema educativo, sino del Estado griego en su conjunto, es muy fuerte. La imitación de los paradigmas europeos no se produjo por su eficacia, sino por la ausencia en el Estado griego de la existencia de una teoría y una práctica educativa tradicional y autónoma. En este marco, la «cultura material de la educación» en Grecia sigue siendo un campo inexplorado en los estudios históricos de la educación, con un puñado de excepciones. Pero estos esfuerzos no se incorporaron en un enfoque sistemático de los estudios históricos de la educación. Sin embargo, la cultura material de la educación en Grecia ha desempeñado un papel crucial en la elaboración de los programas escolares. Un paradigma de la cultura material de la educación ofrece la hermenéutica del material de archivo inédito, en parte con fotos, en parte con información sobre los edificios escolares y los alumnos de la isla de Quíos.Palabras clave: Grecia, historia de la educación, cultura material. Descargas PDF (Anglès) (Català) PDF (English) PDF (Inglés) Número Núm. 38 (2021): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.