History of education in Greece: towards a new material culture of education? Autors/ores Georgios Tzartzas University of Western Macedonia (Greece) Paraules clau: Grècia, història de l’educació, cultura material. Resum A Grècia, l’orientació cap als models d’Europa Occidental, no solament del sistema educatiu, sinó de l’Estat grec en el seu conjunt, és molt fort. La imitació dels paradigmes europeus no es va produir per la seva eficàcia, sinó per l’absència a l’Estat grec de l’existència d’una teoria i una pràctica educativa tradicional i autònoma. En aquest marc, la «cultura material de l’educació» a Grècia segueix sent un camp inexplorat en els estudis històrics de l’educació, amb un grapat d’excepcions. Però aquests esforços no es van incorporar en un enfocament sistemàtic dels estudis històrics de l’educació. No obstant això, la cultura material de l’educació a Grècia ha tingut un paper crucial en l’elaboració dels programes escolars. Un paradigma de la cultura material de l’educació ofereix l’hermenèutica del material d’arxiu inèdit, en part amb fotos, en part amb informació sobre els edificis escolars i els alumnes de l’illa de Quios.Paraules clau: Grècia, història de l’educació, cultura material. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (Anglès) PDF (English) PDF (Inglés) (Español) Número Núm. 38 (2021): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.