Mémoire, patrimoine et matérialité de l’école: regard sur une approche française de la culture scolaire Autores/as Marguerite Figeac-Monthus Université de Bourdeaux (France) Palabras clave: escuela, cultura material, historia de la educación, historiografía. Resumen La memoria y el patrimonio conducen a un estudio por huellas en el que las pistas y soportes son múltiples: edificios, lugares, escritos íntimos, entrevistas, objetos de todo tipo, necesariamente deben cruzarse con otras fuentes. La escuela tiene un patrimonio receptivo que cambia con los tiempos, como demuestra el uso exclusivo en los manuales de textos de autores de la literatura francesa. Al mismo tiempo, los lugares de educación producen conocimientos que podrían ser calificados como escolares, mientras que la relación del maestro o alumno con el objeto educativo (manual, bolígrafo, tableta, etc.) es fundamental para comprender el funcionamiento de la escuela pero permanece inerte si no va acompañada de una memoria activa. De hecho, hay varias formas de patrimonio: receptivo, transmisivo y fabricado. ¿Estos patrimonios no existen hoy en día para ayudarnos a comprender el funcionamiento de los sistemas educativos del pasado?Palabras clave: escuela; cultura material; historia de la educación; historiografía. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Francès) (Català) PDF (French) (English) PDF (Francés) Número Núm. 38 (2021): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.