Manuel Borguñó y la educación musical en las escuelas del Ateneu Igualadí de la Classe Obrera (1921-1930) Autores/as Javier González Martín Universidad de Almería (España) Palabras clave: Manuel Borguñó, educación musical, Ateneu Igualadí de la Classe Obrera, Cataluña. Resumen El establecimiento en 1921 de un conservatorio de música por el Ateneu Igualadí de la Classe Obrera, no solo dio respuesta a la necesidad de una formación artística a los socios de esta entidad, sino que además permitió que la educación musical pudiese llegar a todo el alumnado matriculado en sus escuelas. Esta labor fue encomendada a Manuel Borguñó que, pese a poseer una dilatada experiencia en enseñanzas profesionales de música y en la dirección de grupos corales, en la enseñanza de la música en la escuela primaria había tenido un leve contacto enfrentándose al reto de organizar e impartir la educación musical para el alumnado entre los cinco y los catorce años. Pretendemos presentar y analizar la labor educativa que se desarrolló durante la década que Borguñó dirigió la educación musical de esta institución, así como su visión de cómo debía llevarse la música a las escuelas catalanas.Palabras clave: Manuel Borguñó, educación musical, Ateneu Igualadí de la Classe Obrera, Cataluña. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 37 (2021): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.