Ideology of Brazilian National War College in the output of moral and civic education textbooks and anti-communism (1961-1980) Autores/as Katya Braghini Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (Brasil) Palabras clave: Historia de las disciplinas escolares, Educación Moral y Cívica, Escuela Superior Brasileña de Guerra, Brasil. Resumen El artículo muestra cómo la ideología anticomunista, forjada en la Escuela Nacional de Guerra de Brasil, fue transferida a los libros de texto. A partir de la idea de una ofensiva «defensiva-preventiva», la población estaba psicológicamente preparada para oponerse a movimientos sociales antagónicos, considerados peligrosos, antipatrióticos y corruptores de la juventud. El siguiente texto discute algunas superposiciones sociales, políticas y económicas que tuvieron lugar entre el mundo civil y el militar durante el período de restablecimiento de la moralidad y la civilidad en el currículo escolar. El estudio presenta la historia de la Editora do Brasil, una conocida editorial de libros sobre el tema Educación Moral y Cívica, en la que podemos percibir los principios de la Doctrina de la Seguridad Nacional, durante las décadas de 1960 y 1970. Entendemos que, según Goodson (1997), el currículo puede ser entendido como una construcción socio-histórica de las disciplinas escolares, en la cual hay un componente humano, ideológico y, por supuesto, material.Palabras clave: Historia de las disciplinas escolares, Educación Moral y Cívica, Escuela Superior Brasileña de Guerra, Brasil. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Número Núm. 35 (2020): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.