La gran lliçó activa del mestre Enric Gibert i Camins Autores/as Salvador Domènech i Domènech Societat d’Història de l’Educació, Institut d’Estudis Catalans Palabras clave: Enric Gibert, Escuela Ignasi Iglésias, escuela al aire libre, escuela nueva, Gran Guerra, Comisión de Cultura. Resumen El maestro Enric Gibert i Camins realizó una de las formas más paradigmáticas de hacer entender al alumnado –de manera renovadora– qué significa la guerra y sus horrorosas consecuencias llevando a su grupo clase de la Escuela Ignasi Iglésias, uno de los centros de educación al aire libre de Barcelona, a ver un documental de guerra a un cine de la ciudad, justo cuando se conmemoraba el 17 aniversario del armisticio de la Gran Guerra (1914-1918). Las imágenes impactantes suscitaron y produjeron unas redacciones emotivas, llenas de elementos reflexivos antibélicos. Al mismo tiempo, los niños (de trece años) elaboraron, e incorporaron en sus redacciones, unos dibujos muy realistas y sobrecogedores que aún hoy son una excelente muestra inédita de escritos sobre la guerra vista con ojos de niño y que nos ayudan a entender la historia de la educación.Palabras clave: Enric Gibert, Escuela Ignasi Iglésias, escuela al aire libre, escuela nueva, Gran Guerra, Comisión de Cultura. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Salvador Domènech i Domènech, Societat d’Història de l’Educació, Institut d’Estudis Catalans Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Número Núm. 33 (2019): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.