De la Política a lo Político. Nuevo enfoque para la Historia de la Educación Autores/as Juan Manuel Fernández-Soria Universitat de València Palabras clave: Historia política de la educación, lo político, cultura política, poder, historia política de la educación en España. Resumen Este trabajo se propone mostrar la trascendencia que tiene en la investigación histórica lo político, concepto que alude a la gestión de lo real, incluyendo toda la esfera política, expandiéndola más allá del ámbito de lo público para referirse también al de lo privado. Qué se entiende por renovación de la historia política es el primer punto que se aborda. El segundo estudia «lo político» como elemento nuclear de la historia política. El tercero examina el poder como objeto central de la historia política en relación indisoluble con lo político. El cuarto indaga en las relaciones de la historia política con la cultura política. Finalmente, el quinto explora algunos de los temas que contempla la historia política de la educación en España.Palabras clave: Historia política de la educación, lo político, cultura política, poder, historia política de la educación en España. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Número Núm. 32 (2018): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.