Ramon Llull, inspirador i pedagog de la religió civil Autores/as Pere Fullana Puigserver Grup d’Estudis d’Història de l’Educació, Universitat de les Illes Balears (Espanya) Palabras clave: religión, catolicismo, feminismo, lulismo, modernidad, educación, Mallorca. Resumen El artículo presenta el nuevo encaje de la figura de Ramon Llull en el universo cívico y religioso de la modernidad. El lulismo ha tenido un impacto claro en la sociedad mallorquina desde el siglo xiv, al margen del conocimiento y los debates universitarios y políticos que generó en el pasado. Llull ha sido considerado el Beato por excelencia y el padre de la patria y así ha continuado siendo durante la contemporaneidad. Nos centramos básicamente en dos grandes capítulos: el primero en el que se presentan los cambios y las adaptaciones de Llull durante el siglo xix y el segundo capítulo destinado a la doble vertiente —religiosa y cívica— de la figura de Llull en el marco de la conmemoración del vi centenario de su muerte, protagonizado por la figura del obispo Pere Joan Campins i la creación del Instituto de Estudios Superiores para la Mujer.Palabras clave: religión, catolicismo, feminismo, lulismo, modernidad, educación,Mallorca. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Pere Fullana Puigserver, Grup d’Estudis d’Història de l’Educació, Universitat de les Illes Balears (Espanya) Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 28 (2016): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.