Ramon Llull i la universitat parisenca: una proposta de reforma dels «curricula» de les arts lliberals Autores/as Antoni Bordoy Universitat de les Illes Balears (Espanya) Palabras clave: Ramon Llull, filosofía medieval, universidad, artes liberales, teología, filosofía antigua, educación. Resumen Durante su segunda estancia en París (1297-1299), Ramon Llull compuso una serie de obras en las cuales se define una nueva forma de proceder en diversas ciencias. En este contexto, el presente estudio tiene como objeto analizar las razones por las cuales Llull compuso tales obras durante este período concreto, así como la finalidad que con ellas perseguía. El análisis se divide en dos partes: en la primera parte, se analizan las relaciones de Ramon Llull con la Universidad de París y los cambios sociales, económicos e intelectuales que en ésta se produjeron durante las décadas de 1270 a 1290; en la segunda parte, se analizan la estructura y el contenido de la propuesta de Llull. La conclusión a la cual este análisis pretende llegar es, en la medida de lo posible, que fueron las circunstancias acaecidas durante la década de 1290 las que llevaron a este autor a proponer una modificación de los curricula de los estudios de artes que parte de la supresión de la filosofía antigua y su substitución por un sistema exclusivamente cristiano.Palabras clave. Ramon Llull, filosofía medieval, universidad, artes liberales, teología,filosofía antigua, educación. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Antoni Bordoy, Universitat de les Illes Balears (Espanya) Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 28 (2016): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.