Història de l’Educació 2.0 i Història de l’e-Educació. Les TIC i les xarxes socials al servei de la docència historicoeducativa Autores/as Andrés Payà Rico Universitat de València Pablo Álvarez Domínguez Universitat de Sevilla Palabras clave: docencia universitaria, enseñanza-aprendizaje, historia de la educación 2.0, TIC, redes sociales. Resumen El presente artículo pretende hacer un repaso a las posibilidades docentes así como las repercusiones pedagógicas que el uso de las TIC y las redes sociales abren para la enseñanza-aprendizaje de la historia de la educación. Dentro del paradigma del que hemos venido a denominar en los últimos años Historia de la Educación 2.0 e Historia de la e-Educación, nos planteamos el impacto y el amplio abanico deopciones que se abren gracias a estas tecnologías en los nuevos contextos de aprendizaje propios de la sociedad digital. Después del pertinente análisis y delimitación conceptual, señalamos algunas experiencias, proyectos de investigación y de innovación docente, que han venido a demostrar la eficacia, interés, participación e interactividad que despiertan y favorecen entre la comunidad docente y discente de historia de la educación.Palabras clave: docencia universitaria, enseñanza-aprendizaje, historia de la educación 2.0, TIC, redes sociales. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 26 (2015): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.