Les estructures de participació juvenil a Catalunya d’ençà de la transició democràtica Autores/as Pere Soler Masó Universitat de Girona Anna Maria Novella Cámara Universitat de Barcelona Anna Planas Lladó Universitat de Girona Palabras clave: jóvenes, participación, participación juvenil, democracia, políticas de juventud, Cataluña. Resumen La participación juvenil ha sido y es un concepto con muchas consideraciones, significados y formas de aplicación, tanto a escala nacional como internacional. Con el objetivo de conocer la evolución de las principales estructuras de participación juvenil, el artículo parte de los marcos que han impulsado esta participación en Europa, para analizar luego la evolución, en las últimas décadas, de algunas de las estructuras participativas juveniles en Cataluña: los consejos locales de juventud y los consejos municipales de juventud. Se tratan también algunos de los viejos retos de la participación juvenil, caracterizados por superar la estructuración de los canales de participación clásicosy generar otras formas de tomar parte en la cotidianidad de la vida colectiva.Palabras clave: jóvenes, participación, participación juvenil, democracia, políticas de juventud, Cataluña. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Pere Soler Masó, Universitat de Girona Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Número Núm. 25 (2015): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.