L’educació democràtica a les escoles d’estiu de l’Associació de Mestres Rosa Sensat (1966-2008) Autores/as Núria Simó i Gil Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Jordi Feu i Gelis Universitat de Girona Palabras clave: escuela democrática, escuelas de verano, educación democrática, democracia, participación, Associació de Mestres Rosa Sensat. Resumen Democracia y participación han sido temas relevantes en la formación impartida en las escuelas de verano de la Associació de Mestres Rosa Sensat, que ha procurado estar atenta a lo que ocurría y aún ocurre en el ámbito social, político y económico, y ha concebido la escuela como un espacio con claras connotaciones ideológicas, plurales, abiertas y tolerantes con las diferentes maneras de pensar y de vivir. Desde estaperspectiva, el artículo analiza los discursos y prácticas relacionados con la democracia en cuarenta y tres ediciones de las escuelas de verano de la Associació de Mestres Rosa Sensat (1966 a 2008) y contextualiza su contribución en la escuela democrática catalana. Abrimos el artículo con un análisis teórico y conceptual de los términosdemocracia y participación en relación con la escuela y, a continuación, realizamos una la revisión histórica de las escuelas de verano de la Associació de Mestres Rosa Sensat desde el año 1966. El artículo aporta claves interpretativas que justifican que la defensa de una escuela democrática por parte de los maestros participantes se ha mantenido durante los tres períodos analizados: el primero, de 1966 a 1980; el segundo, de 1981 a 1994, y el tercero, de 1995 a 2008. Las movilizaciones y acciones de los maestros participantes, desarrolladas en el contexto político, social y económico de cada período,han marcado el camino hacia la escuela democrática.Palabras clave: escuela democrática, escuelas de verano, educación democrática, democracia, participación, Associació de Mestres Rosa Sensat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Núria Simó i Gil, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Número Núm. 25 (2015): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.