El creixement moral a la llum de la pedagogia espiritual i la mistagògia santjoanista Autors/ores Júlia Yúfera Pérez Universitat de Barcelona Paraules clau: mistagògia, mística, ètica, pedagogia espiritual, ascetisme, amor. Resum Al segle d’or es donà una confluència de figures místiques excepcionals que varen rebre l’herència d’un llegat espiritual i mistagògic d’arrels cristianes centrat en la vida contemplativa, el recolliment i una interioritat vivencial com a contrapunt d’una teologia estructurada racionalment. En aquest escenari, nodrit per influències coetànies i més remotes d’altres tradicions espirituals de la mateixa categoria, trobem la figura de sant Joan de la Creu com un dels mistici maioiri de qui analitzarem la pedagogia espiritual i, especialment, la mistagògia que es fonamenta en la consideració que l’experiència mística és font de fecunditat moral i de transformació personal. Guiats per aquest autor i altres pensadors als quals ha interpel·lat la seva obra, presentarem la mística i l’ètica com a dues expressions de la realització de l’ésser humà que només se sostenen, es legitimen i es fonamenten des de l’existència del seu vincle, i que poden donar llum a una proposta d’experiència integral de vida per als nostres dies.PARAULES CLAU: mistagògia, mística, ètica, pedagogia espiritual, ascetisme, amor. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 23 (2014): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.