Material school culture in the fields and gardens1 of the history of education: a look at academic production in Brazil (2000-2020) Autors/ores Vera Lucia Gaspar da Silva Universidade do Estado de Santa Catarina (Brazil) Gizele de Souza Universidade Federal do Paraná (Brazil) Paraules clau: cultura material escolar, història de l’educació, historiografia de l’educació, postgrau en educació, Brasil. Resum Aquest article té com a objectiu sistematitzar i examinar les dades que permetin visualitzar la constitució de la cultura material escolar com una perspectiva d’anàlisi en l’àmbit de la història de l’educació brasilera. Metodològicament el treball es va organitzar per a presentar informació que reflecteixi la producció publicada en diaris (especialment els dedicats a transmetre la producció de l’àrea) i en format de llibre, la producció de tesis i dissertacions, la presència d’aquest tema en esdeveniments de l’àrea i la configuració de línies de recerca (en Història de l’Educació o correlacionades) en el context dels programes de postgrau en Educació al Brasil. En el conjunt d’aquesta producció, més que identificar autors i formats, intentem destacar temes i perspectives des de les quals la cultura material escolar s’associa i s’estableix en la història de l’educació brasilera. La delimitació temporal, de 2000 a 2020, a més de alinear-se amb la proposta de Dossier a la qual s’associa el treball, és també un reconeixement de la potència d’aquest enfocament en la producció brasilera dedicada a la història de l’educació.Paraules clau: cultura material escolar, història de l’educació, historiografia de l’educació, postgrau en educació, Brasil. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (Anglès) PDF (English) PDF (Inglés) (Español) Número Núm. 38 (2021): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.