Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom Autors/ores Martin Lawn University of Edinburgh (United Kingdom) Ian Grosvenor University of Birmingham (United Kingdom) Paraules clau: rastres, xarxes, objectes, tecnologies, interdisciplinarietat. Resum Al llarg del temps, es va produir un canvi subversiu cap al treball interdisciplinari o temàtic en la història de l’educació, que va produir estudis a la materialitat de l’escolaritat, ja sigui per les influències de la postmodernitat, la innovació disciplinària (en geografia, per exemple), els estudis especialitzats (estudis de museus) o la serendipitat inspiradora. El gir material, que mai ha estat una part important de la historiografia de l’educació al Regne Unit, és un intent d’explorar el context material de l’escola i les formes en què es dóna significat als objectes dins d’ella, com s’utilitzen i com es vinculen a xarxes actives heterogènies, en què les persones, els objectes i les rutines estan estretament connectats. A partir de la interrogació sobre els contextos materials, es va desenvolupar un nou enfocament sobre el treball dels mestres al llarg del temps, els seus recursos i la forma en que els edificis van ser reconfigurats per les demandes canviants d’instrucció i treball. Això ha portat, per exemple, a reconèixer la relativa pobresa de les escoles i la seva influència en l’ensenyament i el pla d’estudis, i en particular en la llarga vida de les tecnologies. Altres avenços en la història visual, espacial, sensorial i emocional de l’educació han permès noves percepcions de la materialitat de l’escolaritat. El gir material en la història de l’educació al Regne Unit sembla ser una àrea continguda d’erudició, ni dominant ni influent, però una àrea de treball que es mostra capaç d’una innovació constant.Paraules clau: rastres, xarxes, objectes, tecnologies, interdisciplinarietat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (Anglès) PDF (English) PDF (Inglés) (Español) Número Núm. 38 (2021): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.