International dissemination of Zoltán Kodály’s concept of musical education Autors/ores Zsuzsanna Polyák Eötvös Loránd University, Budapest (Hongria) Gábor Bodnár Eötvös Loránd University, Budapest (Hongria) Paraules clau: Història de l’educació musical, Zoltán Kodály, metodologia Kodály, Hongria. Resum El concepte educatiu musical de Zoltán Kodály és considerat com una de les pedagogies musicals més influents a tot el món. El 2016, la UNESCO va inscriure la «Salvaguarda del patrimoni de música popular pel concepte de Kodály» com a patrimoni cultural immaterial. Tot i que la literatura internacional sobre els treballs de vida de Kodály i el seu concepte educatiu és enorme, a la literatura no hongaresa s’escriu menys sobre com van reaccionar els hongaresos a l’interès mundial. Per tant, l’objectiu d’aquest treball és esbrinar com els educadors musicals hongaresos van promoure el concepte d’educació musical de Kodály, mitjançant conferències internacionals, simposis i programes creats a Hongria per als visitants estrangers. El període de temps observat està limitat als anys 1930-1980. Al treball es discuteixen tres temes principals. En primer lloc, es resumeix com el treball de Kodály i el dels seus seguidors ha canviat l’educació musical hongaresa entre els anys 1930–1960 i l’èxit internacional assolit a la segona meitat del segle xx. En segon lloc, ens centrem en els dos cursos d’estiu a Hongria (Danube Bend Summer Art University i Seminari Internacional Kodály), així com en l’Institut Pedagògic de Música Zoltán Kodály de Kecskemét, que es van establir com a resultat de l’interès internacional. A partir de l’any 1968, es van formar instituts Kodály i societats Kodály a l’estranger, i el 1975 es va fundar la International Kodály Society amb seu a Hongria. El tercer tema incideix precisament en la introducció d’aquestes societats i el seu desenvolupament internacional al llarg dels primers anys.Paraules clau: Història de l’educació musical; Zoltán Kodály; metodologia Kodály; Hongria. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 37 (2021): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.