De la «Educación de Adultos» a la «Educación para todos, a lo largo de toda la vida» en Uruguay Autors/ores Jorge Camors Universidad de la República (Uruguai) Gianela Turnes Universidad de la República (Uruguai) Eduardo Rodríguez Universidad de la República (Uruguai) Yliana Rodríguez Universidad de la República (Uruguai) Noel Cordano Universidad de la República (Uruguai) Paraules clau: educació al llarg de tota la vida, educació d’adults, història, Uruguai. Resum El present article és una producció col·lectiva d’un grup de docents de la Càtedra UNESCO en Educació de Persones Joves i Adultes de l’Institut d’Educació de la Universitat de la República, Uruguai. L’objectiu és descriure i analitzar l’evolució que la idea d’educació d’adults ha tingut en el marc de la història de l’educació a Uruguai. En aquest treball es realitza un recorregut històric del concepte «educació d’adults» a Uruguai identificant els enclavaments organitzatius amb comeses en aquesta temàtica que van donar origen a experiències molt significatives. Finalment, es presenten algunes reflexions sobre l’evolució de la concepció educativa, on va predominar un concepte d’educació d’adults restringit a l’alfabetització i culminació de l’educació primària.Paraules clau: educació al llarg de tota la vida, educació d’adults, història, Uruguai. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Yliana Rodríguez, Universidad de la República (Uruguai) Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 36 (2020): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.