Repensant l’obra de Joan Mir i Mir (illa de Menorca, 1871-1930) Autors/ores Pere Alzina Universitat de les Illes Balears Paraules clau: obrerisme, Menorca, Joan Mir i Mir, republicanisme, anarquisme, escoles laiques, secularització. Resum L’article revisa l’obra escrita de Joan Mir i Mir (1871-1930) a la premsa obrera i republicana (El Porvenir del Obrero i La Voz de Menorca). Pretenem identificar les línies bàsiques de la seva obra en el marc de la història de la política i situar la seva biografia a l’illa de Menorca. Joan Mir escrigué des de Menorca però amb la vista posada al món i els seus problemes. Les constants en la seva obra són quatre: l’educació com eina d’emancipació social i de transformació, i la idea que la revolució s’inicia formant les persones i és un procés llarg; la mirada sempre posada en les classes més desfavorides de la societat; la seva argumentació i reflexió contínua que provocaren canvis successius en les seves idees, i una visió universalista compatible amb la defensa dels principis d’identitat de territoris amb una llengua i una cultura comunes. Creiem que la seva obra és poc coneguda i que el nostre deure és divulgar-la.Paraules clau: obrerisme, Menorca, Joan Mir i Mir, republicanisme, anarquisme, escoles laiques, secularització. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 32 (2018): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.