Las ideas sobre el Estado en la configuración de los sistemas educativos. España, 1857- 1931 Autors/ores Isabel Grana Gil Universidad de Málaga Guadalupe Trigueros Gordillo Universidad de Sevilla Paraules clau: història de l’educació, història de les idees, Estat, educació. Resum En aquest article abordarem la qüestió de les idees en el camp de la història de l’educació, per centrar les idees sobre l’Estat, aleshores en un moment històric en què aquest concepte es va formant i comença a reclamar una importació de paper davant d’una matèria en què fins ara no tenia això. És en aquest sentit que analitzarem el concepte de l’Estat, el naixement de l’Estat liberal, ja que ens han limitat el temps, a partir de 1857, any de publicació de la primera Llei general d’educació, i d’altra banda finalitzarem el 1931, data en què comença la Segona República. A més, centrarem el nostre estudi en les idees i els pensaments de tots els polítics de l’Estat i el seu paper en l’educació. En aquest sentit, es donaran algunes pistes sobre les idees expressades per referir-se a diferents àrees: Estat docent / dret a l’educació, Estat administració, funció de control / llibertat d’ensenyament, i relacions de l’Estat i l’Església, que veurem que van canviar significativament en funció de la ideologia dels que expressen.Paraules clau: història de l’educació, història de les idees, Estat, educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Isabel Grana Gil, Universidad de Málaga Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 32 (2018): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.