Parlem de la formació permanent de l’ofici de mestre i de les idees del Moviment Freinet Autors/ores Ferran Zurriaga i Agustí MCEP (Espanya) Paraules clau: moviments de renovació pedagògica, pedagogia Freinet, Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat, ACIES, MCEP, País Valencià. Resum El present escrit combina el relat històric amb la vivència personal de l’autor, observador i, al mateix temps, protagonista implicat en els fets que relata. Célestin Freinet comporta una concepció pedagògica diferent i particular en què es dóna valor al poder de la paraula. Seguint aquesta premissa, l’autor, membre del Moviment Freinet, imprimeix un valor personal al text, en què ens narra les vivències pròpies, i converteix aquesta narració en un nou document, amb un valor intrínsec tant pel que narra com per la pròpia vivència. El testimoni personal plasmat al present treball es converteix en un document de primera mà al voltant d’uns fets ocorreguts dels quals no es conserven, en moltes ocasions, testimonis escrits. S’hi relaten les vivències de Ferran Zurriaga, membre fundador de l’ACIES, nom que, en el franquisme, rebia el MCEP, protagonista, en primera persona, de la recuperació del Moviment Freinet els anys seixanta, en ple franquisme, al País Valencià, amb la voluntat d’oferir una sèrie de dades i dates que puguen contribuir a la futura reconstrucció de la nostra història educativa més recent. La formació permanent de l’ofici de mestre i les idees del Moviment Freinet en terres valencianes i la seua difusió a la resta de l’Estat, són l’objecte concret de l’aportació de l’autor del text.Paraules clau: moviments de renovació pedagògica; pedagogia Freinet; Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat; ACIES, MCEP; País Valencià. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 29 (2017): gener-juny Secció Documents Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.