El projecte frustrat d’una càtedra de Predicació a la Universitat de Barcelona (1695) Autors/ores Rafael Ramis Barceló Universitat de les Illes Balears– IEHM Pedro Ramis Serra Universitat de les Illes Balears – IEHM DOI: 10.2436/20.3009.01.336 Paraules clau: càtedra, predicació, Universitat, Barcelona, segle XVII Resum Aquest article vol aprofundir en un aspecte desconegut de la història de la Universitat de Barcelona: el projecte frustrat d’erigir una càtedra de Predicació l’any 1695. La idea era unir la càtedra d’Hebreu i la de Predicació en la persona d’un sacerdot català i graduat a la Facultat de Sagrada Teologia, exercitat en predicació. La nostra intenció és contextualitzar el projecte i publicar un interessant document de trenta-vuit punts sobre els problemes de l’erecció d’aquesta càtedra. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2025-07-28 Com citar Ramis Barceló, R., & Ramis Serra, P. (2025). El projecte frustrat d’una càtedra de Predicació a la Universitat de Barcelona (1695). Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (46), 137–154. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/154171 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 46 (2025): juliol-desembre: Entre l'ideal i el real: projectes universitaris en clau històrica Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.