Igualtat i democràcia en els moviments juvenils nord-americans de la dècada de 1960: els casos del Black Power i la reivindicació estudiantil mexicana dels Jocs Olímpics de 1968 Autors/ores Eric Ortega González Universitat de Barcelona Laura Fontán de Bedout Universitat de Barcelona Jordi Brasó Rius Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3009.01.311 Paraules clau: Black Power, Democràcia, Igualtat, Jocs Olímpics 1968, Moviments Juvenils Resum Aquest article analitza de quina manera dos moviments juvenils com el Black Power i els Jocs Olímpics de Mèxic de 1968 van convergir en la lluita per la igualtat i la democràcia a l'Amèrica del Nord. Es destaca l'impacte d'atletes afroamericans emblemàtics, com Tommie Smith i John Carlos, en utilitzar els Jocs Olímpics com a plataforma de protesta contra la discriminació racial. Aquests esdeveniments històrics van deixar una empremta duradora en la consciència pública i van contribuir a canvis significatius en la legislació d'igualtat racial. L'article subratlla la importància de comprendre aquests episodis per a inspirar la justícia i la igualtat en la societat actual. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2024-06-26 Número Núm. 43 (2024): gener-juny: D’un jovent per a la guerra a un jovent per a la pau. Moviments Juvenils i Educació (1914-2022). Passat, present i futur Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.