El aprendizaje del “Cuatro” en Venezuela, un caso de educación informal y no formal a lo largo de seis décadas de publicaciones

Autors/ores

  • Irina Capriles González CESAG / UIB

Paraules clau:

educació informal, música veneçolana, cuatro, manuals de cuatro

Resum

Aquest treball aborda les característiques i la importància dels mètodes i manuals que tenen com a propòsit facilitar l'aprenentatge del cuatro com a instrument acompanyant de la cançó popular, no lírica. Ubiquem aquest recurs d'aprenentatge musical autònom, en el marc d'una llarga tradició d'educació informal a Veneçuela. Acotem les publicacions entre mitjans dels anys 50 del s. XX, fins a la segona dècada del s. XXI, amb l'aparició de llocs i plataformes en línia que han ampliat continguts i recursos, mantenint característiques que han demostrat el seu èxit pedagògic a través del temps. Es comenta la rellevància social del cuatro, així com algunes iniciatives en educació no formal que donen continuïtat a l'estudi d’aquest instrument i la música tradicional com a símbol de la identitat veneçolana.

Descàrregues

Publicat

2024-05-27