El patrimoni educatiu a l’espai públic, una mediació entre la formació i la projecció pedagògica

Autors/ores

  • Eulàlia Collelldemont Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)
  • Josep Casanovas Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)
  • Isabel Carrillo Flores Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)
  • Raquel Cercós Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)
  • Núria Padrós-Tuneu Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)
  • Núria Simó-Gil Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)

Paraules clau:

Universitat, formació, investigació, memòria pública, memòria oral, memòria democràtica, comunitat d’aprenentatge, museu pedagògic.

Resum

En l’article es presenten els elements conceptuals que han fonamentat una acció de formació, recerca i projecció realitzada a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, amb la col·laboració del MUVIP (Museu Universitari Virtual de Pedagogia) i del CRED (Centre d’Estudis i Recerca en Educació). A partir de les propostes museístiques de construir patrimoni educatiu des de la història pública, el projecte recuperava els referents, les decisions i les aportacions que s’han vist implicades en el projecte de recuperar la memòria oral i visual. Una acció de recerca i formació eminentment pràctica que vincula professorat jubilat, professorat investigador en actiu i alumnat dels graus de mestres i educació social que ens ha permès repensar la trajectòria del MUVIP i plantejar diferents reptes amb què els museus pedagògics ens enfrontem avui.

Biografies de l'autor/a

Eulàlia Collelldemont, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)



Josep Casanovas, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya)



Descàrregues

Número

Secció

Tema monogràfic