La gran lliçó activa del mestre Enric Gibert i Camins

Autors/ores

  • Salvador Domènech i Domènech Societat d’Història de l’Educació, Institut d’Estudis Catalans

Paraules clau:

Enric Gibert, Escola Ignasi Iglésias, escola a l’aire lliure, guerra, escola nova, Gran Guerra, Comissió de Cultura.

Resum

El mestre Enric Gibert i Camins va dur a terme una de les maneres més paradigmàtiques de fer entendre a l’alumnat –de manera renovadora– què significa la guerra i les seves conseqüències horroroses portant el seu grup classe de l’Escola Ignasi Iglésias, un dels centres d’educació a l’aire lliure de Barcelona, a veure un documental de guerra a un cinema de la ciutat, just quan es commemorava el 17è aniversari de l’armistici de la Gran Guerra (1914-18). Les imatges impactants van suscitar i produir unes redaccions emotives, plenes d’elements reflexius antibèl·lics. Al mateix temps, els nois (d’una tretzena d’anys) van elaborar, i incorporar a les redaccions, uns dibuixos molt realistes i colpidors que encara avui són una excel·lent mostra inèdita d’escrits sobre la guerra vista amb ulls d’infant i que ens ajuden a entendre la història de l’educació.

Paraules clau: Enric Gibert, Escola Ignasi Iglésias, escola a l’aire lliure, guerra, escola nova, Gran Guerra, Comissió de Cultura.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Salvador Domènech i Domènech, Societat d’Història de l’Educació, Institut d’Estudis Catalans




Com citar

Domènech i Domènech, S. (2019). La gran lliçó activa del mestre Enric Gibert i Camins. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (33), 15–33. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/145110

Número

Secció

Tema monogràfic