La gran lliçó activa del mestre Enric Gibert i Camins Autors/ores Salvador Domènech i Domènech Societat d’Història de l’Educació, Institut d’Estudis Catalans Paraules clau: Enric Gibert, Escola Ignasi Iglésias, escola a l’aire lliure, guerra, escola nova, Gran Guerra, Comissió de Cultura. Resum El mestre Enric Gibert i Camins va dur a terme una de les maneres més paradigmàtiques de fer entendre a l’alumnat –de manera renovadora– què significa la guerra i les seves conseqüències horroroses portant el seu grup classe de l’Escola Ignasi Iglésias, un dels centres d’educació a l’aire lliure de Barcelona, a veure un documental de guerra a un cinema de la ciutat, just quan es commemorava el 17è aniversari de l’armistici de la Gran Guerra (1914-18). Les imatges impactants van suscitar i produir unes redaccions emotives, plenes d’elements reflexius antibèl·lics. Al mateix temps, els nois (d’una tretzena d’anys) van elaborar, i incorporar a les redaccions, uns dibuixos molt realistes i colpidors que encara avui són una excel·lent mostra inèdita d’escrits sobre la guerra vista amb ulls d’infant i que ens ajuden a entendre la història de l’educació.Paraules clau: Enric Gibert, Escola Ignasi Iglésias, escola a l’aire lliure, guerra, escola nova, Gran Guerra, Comissió de Cultura. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Salvador Domènech i Domènech, Societat d’Història de l’Educació, Institut d’Estudis Catalans Descàrregues PDF PDF (Español) PDF (English) Número Núm. 33 (2019): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.