La representación social de la educación en las escuelas madrileñas de Patronato en el franquismo (1950-1970) Autors/ores Carmen Colmenar Orzaes Universidad Complutense de Madrid Teresa Rabazas Romero Universidad Complutense de Madrid Sara Ramos Zamora Universidad Complutense de Madrid Paraules clau: fotografies escolars, centres de Patronat, Madrid, franquisme. Resum Actualment l’ús de les fotografies com a font documental per a la reconstrucció de la història de l’educació forma part de les noves tendències de la historiografia contemporània, que van cobrant cada vegada més protagonisme. Aquest article se centrarà a conèixer quines imatges es transmeten de les escoles madrilenyes de Patronat en el franquisme, en el període de 1950 a 1970, especialment aquelles escoles públiques d’assaig i experimentals dirigides per diverses institucions catòliques, les organitzades pels ajuntaments i les instituïdes per empreses, així com les creades per fundacions de caràcter benèfic docent. Totes elles definides com a escoles de Patronat, segons la Llei d’ensenyament primari de 1945. La principal font de documentació ha estat l’arxiu fotogràfic que pertany a la col·lecció de Memòries de Pràctiques, conservades al Fons Anselmo Romero Marín del Museu d’Història de l’Educació Manuel Bartolomé Cossío de la Universitat Complutense de Madrid.Paraules clau: fotografies escolars, centres de Patronat, Madrid, franquisme. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (Español) PDF (English) Número Núm. 32 (2018): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.