Repensant l’obra de Joan Mir i Mir (illa de Menorca, 1871-1930) Autores/as Pere Alzina Universitat de les Illes Balears Palabras clave: obrerismo, Menorca, Joan Mir i Mir, republicanismo, anarquismo, escuelas laicas, secularización. Resumen El artículo revisa la obra escrita de Joan Mir i Mir (1871-1930) en la prensa obrera y republicana (El Porvenir del Obrero y La Voz de Menorca). Pretendemos identificar las líneas básicas de su obra en el marco de la historia de la política y situar su biografía en la isla de Menorca. Joan Mir escribió desde Menorca, pero con la vista puesta en el mundo y sus problemas. Cuatro son las constantes en su obra: la educación como herramienta de emancipación social y de transformación, y su idea de que la revolución se inicia formando a las personas y es un proceso largo; la mirada siempre puesta en las clases más desfavorecidas de la sociedad; su argumentación y reflexión constantes que provocan el cambio sucesivo de sus ideas, y una visión universalista compatible con la defensa de los principios de identidad de territorios con una lengua y una cultura común. Creemos que su obra es poco conocida y que nuestro deber es divulgarla.Palabras clave: obrerismo, Menorca, Joan Mir i Mir, republicanismo, anarquismo,escuelas laicas, secularización. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Cómo citar Alzina, P. (2018). Repensant l’obra de Joan Mir i Mir (illa de Menorca, 1871-1930). Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (32), 115–143. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/144790 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 32 (2018): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.